ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΕΛΟΤ ΕΝ 124 ΕΛΟΤ ΕΝ 124

Το ευρωπαϊκό αυτό πρότυπο υιοθετήθηκε από τον ΕΛΟΤ και έχει την ισχύ Ελληνικού προτύπου. Περιγράφει τις απαιτήσεις σχεδιασμού, δοκιμή τύπου και σήμανση για καλύμματα φρεατίων επισκέψεως και σχάρες οχετών που εγκαθίστανται σε περιοχές στις οποίες κυκλοφορούν οχήματα και πεζοί και οι οποίες μόνιμα ή περιοδικά υποβάλλονται σε κυκλοφοριακό ή σε άλλο παρόμοιο φορτίο.

im1

Η επιλογή της κατάλληλης κατηγορίας για σχάρες οχετών και καλύμματα φρεατίων επισκέψεως εξαρτάται από τον τόπο εγκατάστασής τους. Συνιστάται οι τόποι εγκαταστάσεως να ταξινομούνται στις παρακάτω ομάδες:

Ομάδα 1 Α15 – ελάχιστο φορτίο δοκιμής:15kN (1,5 τόνος)
Περιοχές που μπορούν να χρησιμοποιούνται μόνο από πεζούς και ποδηλάτες και άλλες ανάλογες περιοχές όπως πρασιές.

Ομάδα 2 B 125 – ελάχιστο φορτίο δοκιμής: 125kN (12,5 τόνοι) Πεζοδρόμια, πεζόδρομοι(1) και ανάλογες περιοχές, σταθμοί αυτοκινήτων ή πολυόροφοι σταθμοί αυτοκινήτων.

Ομάδα 3 C 250 – ελάχιστο φορτίο δοκιμής: 250kN (25 τόνοι) Περιλαμβάνει τις σχάρες οχετών που εγκαθίστανται σε στερεά ρείθρα και στα αυλάκια των οδών τα οποία βρίσκονται στο πλευρό των κρασπέδων, που όταν μετρηθούν από τα άκρα των κρασπέδων, εκτείνονται μέσα στον αμαξητό δρόμο μέχρι το πολύ 0,5 m και μέσα στο πεζοδρόμιο μέχρι το πολύ 0,2 m.

Ομάδα 4 D400 – ελάχιστο φορτίο δοκιμής: 400kN (40τόνοι) Λωρίδες κυκλοφορίας οχημάτων και πεζόδρομοι(2).

Ομάδα 5 E 600 – ελάχιστο φορτίο δοκιμής: 600kN (60τόνοι) Ιδιωτικοί δρόμοι που χρησιμοποιούνται από οχήματα, τα οποία φορτώνονται με εξαιρετικά μεγάλα φορτία.

Ομάδα 5 F 900 – ελάχιστο φορτίο δοκιμής: 900kN (90τόνοι) Ειδικές περιοχές, όπως για παράδειγμα μερικά οδοστρώματα για αεροσκάφη σε δημόσια αεροδρόμια.

(1) Περιοχές που προορίζονται για πεζούς και που μόνο κατά διαστήματα δίδονται στην κυκλοφορία αυτοκινήτων για διανομές ή για λόγους καθαριότητας ή σε έκτακτη ανάγκη.
(2) Περιοχές όπου απαγορεύεται η κυκλοφορία οχημάτων σε ορισμένες περιόδους (π.χ. πεζόδρομους στις ώρες εργασίας, με κανονική κυκλοφορία οχημάτων σε άλλες από αυτές ώρες).